Dieta obniżająca ciśnienie

Zmiana stylu odżywiania ma wpływ nie tylko na naszą sylwetkę czy też samopoczucie. Może również stanowić ochronę przed różnego rodzaju chorobami i schorzeniami oraz ich nieprzyjemnymi konsekwencjami. Doskonały przykład stanowi dieta obniżająca ciśnienie.

Mniej sodu, więcej potasu

Główną rolę odgrywają wówczas nieprzetworzone produkty, które charakteryzują się niską zawartością sodu oraz obfitują w potas, takie jak banany, arbuzy, owoce pestkowe, w tym morele i awokado, warzywa strączkowe, pomidory, suszone i świeże grzyby, ziemniaki, soja, odtłuszczone produkty mleczne, a także orzechy, daktyle czy też rodzynki.

Ważnym elementem są również świeże lub suszone zioła i przyprawy, które nie tylko odpowiadają za smak przygotowywanych potraw, ale również charakteryzują się bogactwem minerałów.

Nadciśnienie redukowane jest również dzięki takim artykułom spożywczym jak ryby (głównie dorsz, sardynki, pstrąg, tuńczyk), drób i chude mięso. Aby zwiększyć ilość potasu i błonnika pokarmowego w organizmie, warto sięgnąć także po Dieta obniżająca ciśnienieprodukty zbożowe, w tym pełnoziarniste pieczywo, różnego rodzaju kasze oraz brązowy ryż.

Należy również ograniczyć spożywanie alkoholu oraz soli, a także regularnie ćwiczyć. Zdrowy tryb odżywiania może być zatem skuteczną bronią w walce z wysokim ciśnieniem, wystarczy że zrezygnujemy z niektórych produktów na rzecz ich zdrowszych alternatyw.